T2H-TEACH ME TO HELP ERASMUS+ PROJESİ KAPSAMINDA BULGARİSTAN'DAYDIK.

T2H-TEACH ME TO HELP ERASMUS+ PROJESİ KAPSAMINDA BULGARİSTAN'DAYDIK.

Zübeyde Hanım İlkokulu' nun ortak olarak yer aldığı T2H- Teach me to help! (Bana Yardım Etmeyi Öğret) Projesi'nin ikinci Ulusötesi Öğrenme, Öğretme, Eğitim Faaliyeti (LTT) 21-23 Eylül tarihleri arasında Bulgaristan'ın Rusçuk şehrinde proje koordinatörü Sdruzhenıe "Asocıacıa Dyslexıa - Bulgarıa" nın ev sahipliğinde gerçekleşmiştir. Faaliyete okulumuzu temsilen Proje Koordinatörü Müdür Yardımcısı Ömer Faruk Metin, Rehber Öğretmen Hamide Madyan ve Özel eğitim öğretmenlerimiz Hatice Beroje ile Hilal Pehlivan katılım sağlamışlardır.

Faaliyet programa uygun şekilde ev sahibi kurum tarafından düzenlenen geleneksel karşılama töreni ile başlamıştır. Daha sonra kurum müdürünün ve proje koordinatörünün açılış konuşması ve katılımcıların birbirleriyle aktif bir şekilde tanışmalarını sağlamak amacıyla buz kırma aktiviteleri gerçekleşmiştir. Tüm öğretmenlerin kendilerini tanıtmalarının ardından öğrenme güçlüklerinin tanımları sunumu başlamıştır. Önce toplu olarak gerçekleştirilen kısa teorik sunuların ardından gruplar halinde uygulamalı bir şekilde etkinlik yapılmıştır.

Aranın ardından sonraki oturumda tüm gruplar tarafından uygulama faaliyetlerinin ayrıntılı sunumları yapılmıştır. Her bir faaliyetin sorumlusu olan lider katılımcılar söz konusu uygulamaları grupları adına diğer katılımcılarla paylaştılar.

Öğleden sonraki oturumda fonolojik beceriler ve öğrenmeyi nasıl etkilediği ile ilgili sunum ve ardından uygulamalı deneyim faaliyetleri gerçekleştirildi. Kısa teorik bilgilendirmenin ardından içerik aktif katılımlı ve uygulamalı olarak işlendi. Hem öğretici hem de oldukça eğlenceli geçen bu faaliyette katılımcılar karışık ülke takımları halinde gruplar oluşturup yine en sonda her grup tarafından sunumlar yapıldı.

İkinci gün Rusçuk Belediyesi Eğitim  Departmanı ziyaret edilerek Bulgaristan ve bölgenin eğitim durumu ve sistemi ile ilgili detaylı bilgi alındı. Yine programa uygun olarak ısınma aktivitesinin ardından Öğrenme güçlüğü çeken öğrenciler için eğitim materyalleri nasıl uyarlanır konulu sunumun ardından kurallar ve örnekler ele alınarak bu konularda grup çalışması ile uygulamalı deneyim gerçekleşti.

Öğle arasının ardından Denge ve Koordinasyonun öğrenme için önemi konulu sunum gerçekleşti ve ardından Kosh Balls Egzersizlerinden oluşan uygulamalı deneyim ve  bilgi arama, soru sorma ve sonuca ulaşma uygulamalı grup çalışması etkinliği yapıldı.

Proje ortakları akşam grup yemeğinde tekrar bir araya geldiler.

Faaliyetin son gününde Rusçuk Bölge Kaynak Merkezi ziyaret edildi. Isınma aktivitelerinin ardından bölgedeki özel eğitim uygulamaları, Bulgaristan'daki kapsayıcı eğitim, mevcut destek türleri, değerlendirme prosedürleri ve merkezin işleyişi ile ilgili bilgi alındı.

Kaynak merkezi sınıflarında gerçekleştirilen canlı uygulamalar katılımcılar tarafından farklı gruplar halinde gözlemlendi.

Nöro-eğitim (Bio feedback) uygulamasının ardından, konuşma gelişimi bozukluğu olan çocuklara destek konulu sunum geçekleştirildi.

Koordinatör kurum tarafından Europass Hareketlilik Sertifikası ile ilgili detaylı bilgilendirmeler ortaklarla paylaşıldı. Dikkat edilmesi gerekenler, hazırlanması ve saklanması gereken destekleyici dökümanlar Erasmus+ Programının proje sözleşmesi ile de belirttiği tüm hususlar gözden geçirildi.

Faaliyetin son aşamasında ev sahibi kurum tarafından Erasmus+ kuralları gereğince katılımcılara katılımcı sertifikaları takdim edildi. Kurumlar arası hediyeleşmeler ve ortaklık aile fotoğraflarının çekilmesinin ardından ev sahibi kurum ve proje koordinatörü kurum tarafından toplantı sonlandırıldı.

Program farklı ülkelerden eğitimcileri aynı amaç doğrultusunda bir araya getirmesi, geçmiş tecrübelerinin ve potansiyellerinin farkına varılmasını sağlaması ve yeni deneyimler kazandırması açısında oldukça faydalı oldu. Ayrıca katılımcılara ev sahibi kurumun yaşayışı ve kültürü ile ilgili de önemli kazanımlar sağlamış oldu.

29.09.2022 160

29-09-202229-09-202229-09-202229-09-202229-09-202229-09-202229-09-202229-09-2022