T2H-Bana Yardım Etmeyi Öğret Projesi

T2H-Bana Yardım Etmeyi Öğret Projesi

T2H-Bana Yardım Etmeyi Öğret Projesi Erasmus+ programı kapsamında eğitimle ilgili farklı kurum ve kuruluşları bir araya getiren bir okul eğitiminde işbirliği ortaklığı olarak yapılandırıldı. Proje ortakları: kapsayıcı eğitim veren okullar (Zubeyde Hanım İlkokulu – Türkiye, Agrupamento de Escolas de Fornos de Algodres – Portekiz; SCUOLA SECONDARIA STATALE 1° GRADO ANTONIO GRAMSCI - İtalya), bölgesel eğitim müdürlükleri (Kocaeli İl Milli Eğitim Müdürlüğü – Türkiye; Thesprotia İlköğretim Müdürlüğü – Yunanistan), eğitim sağlayıcılar-mesleki dernekler (SEN Derneği – Romanya; Disleksi Derneği – Bulgaristan) ve üniversite ( WYZSZA SZKOLA BIZNESU I NAUK O ZDROWIU - Polonya).

Proje Romanya’ dan SEN Derneği tarafından koordine edilmektedir. Proje hedef gruplarımız, Özel Eğitim (ÖE) ve Özgül Öğrenme Güçlüğü (ÖÖG) öğrencilerinin eğitimcileri ve ebeveynleridir. Bu projenin ele aldığı ÖE/ÖÖG öğrencilerinin rehabilitasyonu/geliştirilmesi ve kaynaştırılması sorunu, yalnızca ortak ülkelerde değil, ortaklığın dışındaki diğer birçok ülkede büyük önem taşımaktadır. Çünkü yalnızca akademik olarak değil aynı zamanda duygusal, davranışsal ve sosyal yönlerden binlerce öğrenciyi, öğretmenlerini ve aileyi de etkilemektedir. Okul kaynaştırma, sosyal içerme yolunda ilk adımdır. Tüm ortak ülkelerde devlet otoriteleri, ÖİS öğrenciler için kapsayıcı politikalar belirlemektedir, ancak bunun etkisi, bunların çoğunun, aslında kaynaştırmadan farklı olarak, çocukların normal okula ruhsal entegrasyonuna atıfta bulunmasıdır. Öğrenmek için mücadele eden bu öğrencilerin çoğu, zayıf akademik ve sosyal becerileri nedeniyle genellikle sınıftan ve müfredat dışı etkinliklerden dışlanır. Onların yaşadıkları zorluklar, okul öğreniminin tamamında giderek daha belirgin bir ilgi eksikliğine ve genellikle düşük akademik başarı, erken okul terki ve daha sonraki yaşamda yetersizlik ile sonuçlanan benlik saygısında bir azalmaya neden olur ve bu nedenle refahlarını etkiler. Bu sorunların çoğu, yeterince erken teşhis edilip uygun şekilde ele alınırsa çözülebilir veya en aza indirilebilir. Ancak bunu yapabilmek için, onların sorunlarını, ailelerini tanımak ve bunlarla başa çıkabilmek üzere hazırlıklı olmak için eğitimli öğretmenlere ihtiyacımız vardır. Maalesef öğretmenlerimiz bu konuda yeterince hazırlıklı değiller ve birçok anne baba günlük yaşam mücadelesi içerisindeler.

Projenin amacı, okul öncesi, ilkokul ve ortaokul seviyesindeki ÖE/ÖÖG öğrencilerin yaşamına dahil olan tüm aktörler, profesyoneller ve ebeveynler için bilgi, destek ve etkileşim fırsatı sağlamak ve eğitim üçgenine hitap etmektir. : Özel öğrencileri - ebeveynler - profesyoneller. Bu eğitim süreci güçleri bir araya getirmekle mümkündür, çünkü her ortak, tüm ortaklar tarafından kullanılacak ve profesyonel topluluğa yayılacak yenilikçi sonuçlar geliştirmek için yöntemler, organizasyon süreci, profesyonel çalışma veya aile desteği hakkında farklı bilgilere sahip olabilir. Farklı eğitim kurumlarını (3 kaynaştırma okulu, 2 Bölgesel Eğitim Müdürlüğü, 2 eğitim sağlayıcı meslek derneği ve bir üniversite) bir araya getirerek ve tüm bilgilerimizi birleştirerek, deneyim ve iyi uygulamaları paylaşarak, eğitici değişimi yaparak sorunları çözmek üzere tespitler yapıyoruz.

15.02.2024 93